RT Audacity - шаблон joomla Оригами
plg_search_rsticketsprocontent
جستجو - محتوا
   

(مصوب مورخ 1388/02/08 شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران)

کلیه فعالان صنعت بیمه به اصول اخلاقی زیر متعهد هستند:
1- پایبندی به مقررات و تعهدات
1- احترام و توصیه به قانون و مقررات و عدم تلاش برای بی اثر کردن آنها ؛
2- برخورد با همکاران و واسطه هایی که از طرق غیراخلاقی از جمله پرداخت رشوه به بازاریابی می پردازند؛
3- عدم چشم پوشی نسبت به تخلف دیگران و همکاری برای کاستن هر گونه فساد؛
4- پایبندی به قول و تعهد خود و وفاداری به عهد و توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد، چه آشکار باشد چه پنهان؛
5- پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه در قرارداد آمده است ؛
6- رعایت و حمایت از رقابت آزاد و عادلانه و پیروی از قواعد بیمه گری از جمله عدم نرخ شکنی.

2- عدالت و انصاف
7- تعیین دستمزد همکاران بصورت منصفانه و پرداخت کارمزد نمایندگان و کارگزاران طبق ضوابط؛
8- رفتار منصفانه با مشتریان و طرفهای تجاری در همه جوانب؛
9- پرهیز از به چنگ آوردن اطلاعات تجاری با ابزار غیراخلاقی و غیرصادقانه؛
10- تعیین نرخ حق بیمه بر پایه اصول فنی، معقول، منصفانه و در خور شرایط بیمه بدون تاثیر از رقبا.

3- شفافیت و صداقت
11- صداقت و راستی در مبادله اطلاعات و نیز خودداری از عرضه گزارشات فریب دهنده، پنهان کاری و حذف هدفمند برخی از اطلاعات؛
12- خودداری از ارائه ی اطلاعات نادرست در تبلیغات و اطلاع رسانی؛
13- انتشار مستمر اطلاعات دقیق مالی و ویژگیهای حرفه ای خود به صورت واقعی؛
14- اطلاع رسانی موثر به بیمه گذاران نسبت به ایجاد هر گونه ضعف در ادای تعهدات بیمه گر از جمله توانگری مالی، پوششهای اتکایی و مدیریت حرفه ای؛
15- توجیه کامل مشتریان نسبت به شرایط پوشش بیمه و محدودیتهای دریافت خسارت؛
16- برقراری روابط شفاف با مشتری بگونه ای که امکان هیچ نوع سوء استفاده نباشد.

4- حفظ کرامت انسانی
17- خودداری از تقدیم و دریافت مسرفانه هدیه و برگزاری بیش از حد برنامه های سرگرمی و تفریحی برای طرفهای تجاری؛
18- انتخاب همکارانی که به اصول اخلاق حرفه ای متعهدند و دامنشان از آلودگی به ارتشاء و پرداختهای غیرموجه مبرا می باشند؛
19- محترم دانستن و حفظ حریم خصوصی مشتریان، همکاران و رقبا.

5- رعایت حقوق اجتماعی
20- احترام به منزلت و حقوق انسانی و شهروندی افراد و پاسداری از آن؛
21- احترام به فرهنگ، آداب ، رسوم و اعتقادات مشتریان؛
22- سلوک و عدم کینه توزی با منتقدانی که سخن از نقض قانون و مقررات می گویند و عملکردها را نقد می کنند ؛
23- مقابله با پول شویی و هر گونه فعالیت دیگری که پشتیبان بزه های سازمان یافته باشد؛
24- پاسداری از طبیعت، محیط زیست و توسعه پایدار؛
25- همکاری با سازمانهای مردم نهاد (NGO) و حمایت از آن دسته از تدابیر عمومی که سبب تقویت توسعه صنعت بیمه می شود؛
26- پذیرش شکایت مشتریان و نظارت مقامات مجاز؛
27- احترام به حقوق مالکیت مادی و معنوی رقیبان.