RT Audacity - шаблон joomla Оригами
plg_search_rsticketsprocontent
جستجو - محتوا
   

 

شرکت بیمه ملت (سهامی عام) در تاریخ 1382/08/12 با شماره 211230 و شناسه ملی 10102526951 در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید و در تاریخ 1382/09/04 با مجوز شماره 23863 بیمــه مرکزی جمهوری اسلامی ایـران، تـأسیس شـد.
سرمایه اولیه شرکت در زمان تاسیس، 200 میلیارد ریال بود و در حال حاضر، بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 22/10/1395 و صورت‌جلسه هیأت‌مدیره مورخ 95/06/19 و تأییدیه شماره 95/602/46007 مورخ 95/09/21 بیمه مرکزی، به مبلغ 2850 میلیارد ریال رسیده است.
بیمه‌ ملت با تأکید بر مشتری‌مداری همواره می‌کوشد تا با به کارگیری مدیران باتجربه و کارشناسان متخصص به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر و شایسته‌تر به بیمه‌گزاران خود و همچنین سرعت بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی کشور، افزایش بهره‌وری و رشد کمی و کیفی صنعت بیمه، گام‌های مؤثری بردارد.
این شرکت توانسته در طول دوران فعالیت خود با انعقاد قراردادهای بزرگ در صنایع مختلف، نقش مهمی در پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زا در کشور داشته باشد. خوشبختانه بیمه‌ملت در سال جاری برای ششمین سال متوالی، موفق به کسب بالاترین رتبه توانگری در بین شرکت‌های بیمه داخلی بر اساس گزارش رسمی بیمه مرکزی شد که این مهم، گویای توانمندی و حرکت صحیح این مجموعه در جهت مشتری‌مداری، شفافیت و ارائه هرچه بهتر خدمات به آحاد جامعه است.
بیمه ملت منطبق با راهبرد بیمه مرکزی برای توسعه بیمه‌های زندگی و با ارائه محصولات متنوع بیمه عمر برای خانواده‌های ایرانی، توانسته تعداد زیادی از دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار و اقشار مختلف را تحت پوشش بیمه‌های زندگی قرار دهد.

 

مزیت‌های رقابتی بیمه ملت 
 کسب بالاترین سطح توانگری مالی در بین شرکت‌های بیمه در شش سال متوالی
 دارای شبکه فروش گسترده (شعب و نمایندگی‌های فعال) در سراسر کشور
 بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری اطلاعات برای تسهیل ارتباط با بیمه‌گزاران از طریق راه‌اندازی اینترنت‌بیمه، تلفن بیمه و اپلیکیشن بیمه ملت
 سازمانی یادگیرنده؛ با دانش، تجربه و نیروهای انسانی کارآمد
 اخذ گواهی‌نامه ISO9001:2015 و مجموعه گواهینامه‌های بین‌المللی ایزو در حوزه‌های مختلف رعایت حقوق مشتریان
 دارای مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی
 پذیرش شرکت در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران

استراتژی‌های شرکت 
با توجه به اهداف شركت بيمه ملت،‌ استراتژی‌های زير مورد توجه قرار گرفته است:
-توسعه پورتفوی بیمه‌ای با درنظر گرفتن مدیریت ریسک
-برقراری حاکمیت شرکتی
-توسعه و ارتقای شبکه فروش
-افزایش رضایت‌مندی مشتریان و زیان‌دیدگان
-رعایت بهداشت حقوقی و وصول مطالبات

 

حاکمیت شرکتی 
مديران شركت بيمه ملت، با توجه كامل به اصول حاكميت شركتي، بالاترين استانداردهای شفافيت، مسئوليت‌پذيری و صداقت را در كسب و كار و فعاليت‌های مديريتی خود لحاظ مي‌كنند. اعتقاد بيمه ملت بر اين است كه اجرای اصول حاكميت شركتي در فرآيند مديريت،‌ بهترين راه در جهت كسب موفقيت، ‌پيشرفت و ايجاد ارزش افزوده براي سهام‌داران و همین طور حافظ منابع مالی شركت خواهد بود.

 

موضوع فعالیت شرکت 
موضوع فعاليت شرکت عبارت‌است از:
1-انجام عمليات بيمه‌اي مستقيم در انواع رشته‌هاي بيمه زندگي و غير زندگي بر اساس پروانه‌هاي فعاليت صادره از سوي بيمه مرکزي ج.ا.ا
2-قبول بيمه‌هاي اتکايي از موسسات بیمه داخلی، منطقه‌‌اي و بين‌المللي به صورت متقابل و در محدوده مورد تأييد بيمه مرکزي ج.ا.ا
3-سرمايه‌گذاري از محل سرمايه و ذخاير اندوخته‌هاي فني و قانوني در چارچوب ضوابط مصوب شوراي‌عالی بيمه

 

سرمایه انسانی

در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی وجود نیروی انسانی متخصص و مجرب از ارکان ضروری بوده و ضامن سودآوری و موفقیت در کسب اهداف اساسی آن شرکت است. در بازار بیمه نیز شرکت‌های بیمه موفقیت‌های خود را مرهون مدیران و کارکنان متخصص و مجربشان هستند.
به طور کلی وجود تجربه، تخصص، انگیزه و برنامه‌ریزی صحیح از جمله عواملی هستند که یک شرکت بیمه را در توسعه فعالیت خود در زمینه جذب پرتفوی، ارزیابی و کنترل ریسک و پرداخت صحیح خسارت کمک می‌کنند. 
وضعیت تعداد و ترکیب نیروی انسانی بیمه ملت به تفکیک سن و تحصیلات به شرح زیر است:
 

بازه سنی

مدرک تحصیلی

دکتری

فوق لیسانس

لیسانس

فوق دیپلم

دیپلم

20-30 

 0

5

44

6

1

30-40 

 1

46

131

16

7

40-50 

 0

13

29

4

2

50 و بالاتر 

1

7

3

0

0

جمع 

 2

71

207

26

10

جمع کل 

316