بیمه ملتبیمه ملتبیمه ملت

سوالات متداول در خصوص بیمه های زندگی

سوالات متداول

در خصوص بیمه های زندگی

شما می‌توانید سوالات مطرح شده در خصوص بیمه‌های زندگی (زنان خانه‌دار، تحصیل فرزندان، سپرده زندگی و بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری) را به همراه پاسخ آن در این قسمت مشاهده کنید.

 

16 درصد برای دو سال نخست، 13 درصد برای دو سال دوم و 10 درصد برای مدت مازاد بر چهار سال.
در بیمه‌های زندگی علاوه بر سود تضمینی ، سود مشارکت در منافع نیز به بیمه‌نامه‌های زندگی پرداخت می‌شود. شرکت‌های بیمه بر اساس حق بیمه‌ای که از بیمه‌های زندگی دریافت می‌‌کنند، در فعالیت‌های اقتصادی مختلف سرمایه گذاری می‌‌کنند. 85 درصد از سود حاصل از این سرمایه گذاری با عنوان سود مشارکت در منافع به بیمه گزاران زندگی تعلق می‌‌گیرد.

پس از پایان سال دوم، به فـرد بیمه‌گزار تا 90 درصد مبلغ بازخریدی بیمه‌نامه بدون نیاز به معرفی ضامن و یا دریافت وثایق ملکی، وام پرداخت می‌شود.

  • سـامانه شـخصی بیمـه‌گـزار برای پیـگیری وضـعیت بیمـه‌نـامه، پرداخت حق‌بیمه و مشاهده صورت‌حساب به صورت الکترونیکی از طریق اینترنت بیمه و موبایل بیمه فراهم است.

سـامانه شـخصی بیمـه‌گـزار برای پیـگیری وضـعیت بیمـه‌نـامه، پرداخت حق‌بیمه و مشاهده صورت‌حساب به صورت الکترونیکی از طریق اینترنت بیمه و موبایل بیمه فراهم است.

الف - پرداخت الکترونیکی
ورود به كارتابل بيمه گزار از طریق لینک خدمات الکترونیک، بخش سامانه اینترنتی بیمه گزاران با استفاده از نام كاربری و رمز عبور و سپس انتخاب لينک پرداخت الكترونيكي و اتصال به درگاه بانک (امكان استفاده از كليه كارت های بانكي عضو شبكه شتاب وجود دارد).
در هنگام تحویل بيمه نامه زندگی، نام كاربری و رمز عبور كارتابل شخصي بيمه گزار جهت مشاهده وضعيت بيمه نامه و پرداخت حق بيمه ها توسط نماینده در اختيار بيمه گزار قرار می گیرد.
در صورت فراموشی نام کاربری و رمز عبور در بیمه نامه های سپرده و زنان خانه دار از گزینه فراموشی رمز استفاده بفرمایید.
جهت تغییر و دریافت رمز عبور جدید بیمه های زندگی و سرمایه گذاری و همچنین بیمه تحصیل فرزندان می توانید ضمن تماس با نماینده خود درخواست کنید تا نسبت به تغییر رمز قبلی و اعلام رمز جدید از کارتابل نمایندگی خود به شما اقدام نماید.
ب - موبایل بیمه-اپلیکیشن بیمه ملت
شما می‌توانید با تلفن همراه خود در برنامه google play و کافه بازار عبارت بیمه ملت یا mellatinsurance را جست‌وجو و نسبت به نصب برنامه اقدام کنید. https://melat.ir/app/noavari-bimeh-melat/16607/mobile
برای ورود به اپلیکیشن می توانید از کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور استفاده کنید. در صورتی که با پیام (نام کاربری یا رمز عبور اشتباه است) مواجه شدید، می توانید از طریق فراموشی رمز، نسبت به دریافت رمز عبور جدید که از طریق پیامک برای شما ارسال می شود، اقدام نمایید.
ج - دستگاه خودپرداز بانک های ملت و ملی (ATM)
◄ از طریق شماره حساب:
وارد كردن كارت بانكي و انجام مراحل به ترتيب ذكر شده: انتخاب گزینه انتقال وجه/ حساب اصلي كارت/ سایر حسابهای متمركز/ وارد كردن شماره حساب 1960000088/ وارد كردن كد شناسه پرداخت مندرج در بيمه نامه / وارد كردن مبلغ قسط/ تأیيد اطلاعات پرداخت.
◄ از طریق شماره كارت:
وارد كردن كارت بانكي و انجام مراحل به ترتيب ذكر شده: انتخاب گزینه انتقال وجه/ حساب اصلي كارت / سایر كارتها / وارد كردن شماره كارت 6104337920053236 / وارد كردن كد شناسه پرداخت مندرج در بيمه نامه / وارد كردن مبلغ قسط/تأیيد اطلاعات پرداخت.
◄ حواله اینترنتی (اینترنت بانک)
بيمه گزاراني كه دارای حساب اینترنتي بانک ملت هستند مي توانند با ورود به سيستم بانكداری الكترونيكي بانک ملت و با استفاده از كد شناسه پرداخت مندرج در بيمه نامه اقساط خود را از طریق حواله اینترنتي به شماره حساب 1960000088 واریز نمایند.

درصورتی که نماینده ی شما مستعفی شده باشد، می توانید با مراجعه به دیگر نمایندگان شرکت بیمه ملت در استان خود نسبت به انتقال بیمه نامه اقدام فرمایید.

به منظور ثبت شکایت و بررسی امکان تغییر نمایندگی، با مرکز ارتباط با مشتریان بیمه ملت به شماره 85333-021 تماس حاصل فرمایید.

ثبت درخواست انصراف از طریق کارتابل بیمه‌گزار و سپس تایید انصراف از کارتابل نمایندگی، انجام می‌گردد.

ثبت درخواست انصراف از طریق کارتابل بیمه‌گزار و سپس تایید انصراف از کارتابل نمایندگی، انجام می‌گردد.

بله در صورت رد پزشکی فاکتورها برای واحد خسارت زندگی ارسال می‌شود و هزینه عودت داده می‌شود.

بله،  صـدور کارت اعتباری بیمه ملت (هوده کارت) مطابق  با ضوابط  بیمه‌گر به منظور خرید اقساطی، برای بیمه‌گزاران بیمه‌نامه زندگی انجام می‌پذیرد.

بله، بیمه گذار می تواند متناسب با شرایط مالی خود، نسبت به افزایش و کاهش حق بیمه اقدام کند.
امراض خاص شامل سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق (کرونر)، سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن تحت پوشش این بیمه‌نامه است.

امراض خاص شامل سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق (کرونر)، سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن تحت پوشش این بیمه‌نامه است.

امکان برقراری پوشش‌های بیمه‌ای تا سن 70 سالگی وجود دارد.

بله، امکان تقسیط حق‌بیمه سالیانه به صورت ماهیانه، 2ماهه، 3 ماهه و 6 ماهه فراهم است.

خیر، معافیت ذینفع (ها) از مالیات بر درآمد و ارث از شرایط حاکم در این نوع بیمه‌نامه است.

تیم مشاوران بیمه ای و نمایندگان ما آماده هستند تا شما را در هر مرحله برای تصمیم خرید بیمه نامه زندگی متناسب همراهی کنند. شما با مراجعه به یکی از نمایندگان بیمه ملت و تکمیل فرم پیشنهاد می توانید به جمع بزرگ بیمه گزاران بیمه های زندگی بیمه ملت در سراسر ایران بپیوندید. برای مشاهده فهرست نزدیکترین نمایندگی به محل سکونت خود به بخش مراکز ارائه خدمات، قسمت نمایندگان مراجعه بفرمایید.

به منظور بررسی امکان تغییر نمایندگی، با مرکز ارتباط با مشتریان بیمه ملت به شماره 85333-021 تماس حاصل فرمایید.

امکان دریافـت کل سـرمایه‌گذاری به صورت یکجا و یا دریافت مســتمری (مکمل حقوق بازنشستگی) در پایان قرارداد، وجود دارد.

در صورت ازكارافتادگی كامل، بیمه‌گزار از پرداخت مابقی اقساط بیمه‌نامه معاف است.

بیمه ملت به عنوان شرکتی پیشرو در ارائه و طراحی بیمه های زندگی و مستمری، "بیمه مستمری زنان خانه دار" را برای تمام دختران و بانوان ارجمند ایرانی طراحی کرده و به منظور ارج نهادن به زحمات قشر وسیعی از بانوان ایرانی که منشا برکات فراوان در زندگی خانوادگی و اجتماعی ما هستند به این اسم نام گذاری شده است. اما لزومی بر خانه دار بودن نیست و بانوان شاغل نیز با بیمه‌شدن در این طرح می توانند، تحت پوشش بیمه مستمری قرارگرفته و با پرداخت 13 تا 30 سال حـق‌بیمه (با توجه به سن خود)، تا پایان عمر از حقوق مستمری بهره‌مند شوند.
بیمه زندگی یک طرح مهم در برنامه مالی هر فرد است. اگر شاغل و مستقل هستید، یا کسب درآمد خانواده به عهده شماست و افرادی از لحاظ مالی به شما وابسته اند و یا به عنوان یک خانم خانه دار بدنبال داشتن یک مستمری بازنشستگی برای خود هستید، داشتن یک بیمه نامه "مستمری زنان خانه دار" اهمیت بالایی دارد.

با توجه به روزشمار بودن سود تضمینی، پرداخت زودتر از موعد موجب دریافت سود بیشتر خواهد شد. درصورت تاخیر در پرداخت و یا عدم پرداخت اقساط حق‌بیمه در سررسید مقرر، هزینه‌ها به منظور جاری ماندن پوشش‌های بیمه‌ای از اندوخته بیمه‌نامه برداشت می‌ شود که این امر، متناسب با مدت تاخیر، موجب کاهش اندوخته و درصورت تداوم به صفر شدن اندوخته(تعلیق بیمه‌نامه) می‌انجامد.

در بيمه عمر و سرمايه‌گذاري دو مکانيزم «نرخ تعديل سالانه حق بيمه» و «نرخ تعديل سالانه سرمايه بيمه» براي کاهش تاثير تورم وجود دارد. نرخ تعديل سالانه حق‌بيمه ميزان افزايش حق‌بيمه پرداختي هر سال نسبت به سال قبل را مشخص مي‌کند و نرخ تعديل سالانه سرمايه بيمه، ميزان افزايش سرمايه بيمه که در صورت فوت توسط شرکت بيمه به ذي‌نفع بيمه پرداخت مي‌شود را در هر سال نسبت به سال قبل مشخص مي‌کند.

مرکز ارتباط با مشتریان بیمه ملت
با شماره تلفن 85331-021 پاسخگوی سوالات شما خواهد بود