جذب نماینده حقیقی
مراحل اخذ نمايندگی از شرکت بيمه ملت (اشخاص حقيقی)
1- متقاضيانی كه دارای شرایط مندرج در زیر و سابقه کار کافی (طبق بند و ماده 4 آییننامه نمایندگی بیمه مرکزی ایران) هستند، میتوانند فرم درخواست نمایندگی را تکمیل و ارسال کنند.
نكته 1 : طبق ماده 5 آييننامه نمايندگی بيمه مركزی ايران (آییننامه 75) اشخاص حقيقی متقاضی اخذ نمايندگی بايد دارای شرايط زير باشند:
الف- تابعيت دولت جمهوري اسلامی ايران.
ب- اعتقاد به اسلام و يا يكی از اديان رسمی كشور.
پ- عدم اعتياد به مواد مخدر.
ت- عدم حجر
ث- نداشتن سوء پيشينه كيفری و همچنين نداشتن سابقه محكوميت به جرایم نام برده شده در ماده64 قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران.
ج- داشتن گواهی پايان خدمت وظيفه عمومی يا معافيت دائم (برای آقایان )
چ – دارا بودن حداقل مدرك لیسانس در رشته بیمه (و یا سایر رشتهها با گرایش بیمه) بدون نیاز به داشتن سابقه کار بیمهای و یا حداقل مدرک لیسانس در رشتههای مرتبط (شامل اقتصاد، امور مالی، حسابداری، آمار، مدیریت و حقوق) با یک سال سابقه کار بیمهای فنی و تخصصی یا حدقل مدرک لیسانس در سایر رشتهها با دو سال سابقه کار فنی و تخصصی یا حداقل مدرک دیپلم با سه سال سابقه کار بیمهای فنی و تخصصی (منوط به موافقت مدیرعامل شرکت بیمه).
توضیح : گواهی سابقه کار بیمهای باید توسط مدیریت امور نمایندگان شرکتهای بیمهای صادر شده باشد.
ز- موفقيت در آزمون نمایندگی بیمه مرکزی ج.ا.ایران.
نكته2 : ماده 13 آییننامه نمایندگی بیمه: شغل نماینده باید انحصارا ارائه خدمات بیمهای در محدوده قرارداد مربوطه باشد و دو شغله بودن نماینده به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد بود.
2- در صورتیکه افراد متقاضی واجد صلاحیت بوده ولی سابقه کار بیمهای کافی نداشته باشند، طبق قانون “آموزش جایگزین سابقه کار” میتوانند در دورههای آموزشی مربوطه که حداقل 120 ساعت و طبق برنامه ابلاغی بیمه مرکزی است؛ شرکت کرده و پس از موفقیت در دورههای مذکور، در آزمون نمایندگی بیمه شرکت کنند.
مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده به شرح زیر است:
• 6 قطعه عکس
• کپی کلیه صفحات شناسنامه
• کپی کارت پایان خدمت یا معافیت (پشت و رو)
• کپی آخرین مدرک تحصیلی
• کپی کارت ملی (پشت و رو)
نكته 3: در زمان مراجعه برای مصاحبه ارائه مدارک فوق الذکر الزامی است.
3-گذراندن دوره کارورزی وبازاریابی آزمایشی مطابق ضوابط شرکت
4- معرفی محل مورد نظر برای تأسیس دفتر بیمه توسط متقاضیان پس از طی دوره کارورزی وبازاریابی آزمایشی
5- بازديد از دفتر و محل كار معرفی شده توسط پذيرفته شدگان از حيث تناسب با نوع فعاليت و استانداردهای شرکت.
نکته 4: در صورتی که دفتر و محل کار نمایندگان نامناسب تشخیص داده شود بر اساس توافق و تشخیص شرکت بیمه ملت مهلتی برای تهیه محلی جدید داده خواهد شد.
6- انعقاد قرارداد همكاری پس از تأیید دفتر و صدور پروانه و اعلام کد نمایندگی.
نكته 5: شرکت بیمه ملت به قبول شدگان، نمایندگی خود را فقط در منطقه تعیین شده اعطا خواهد كرد.
نکته 6: دفتر نمایندگی به طور انحصاری برای خدمات بیمهای در نظر گرفته شده و انجام فعالیتهای دیگر در این محل مجاز نیست.
نکته 7: تغییر محل نمایندگی تنها با موافقت قبلی شرکت بیمه ملت مجاز خواهد بود.
7- بیمه ملت در پذیرش یا عدم پذیرش افراد مختار بوده و تکمیل فرم تقاضای نمایندگی هیچگونه مسئولیتی را به منظور اعطای نمایندگی برای این شرکت ایجاد نمیکند.
8-متقاضی محترم؛ شما میتوانید با کلیک بر روی چارت راهنما از فرآیند جذب نمایندگی حقیقی اطلاعات بیشتری دریافت کنید.