بیمه ملت در یک نگاه
شرکت بیمه ملت (سهامی عام) در تاریخ 1382/08/12 با شماره 211230 و شناسه ملی 10102526951 در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید و در تاریخ 1382/09/04 با مجوز شماره 23863 بیمــه مرکزی جمهوری اسلامی ایـران، تـأسیس شـد.
سرمایه اولیه شرکت در زمان تاسیس، 200 میلیارد ریال بود و در حال حاضر، بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوقالعاده مورخ 1395/10/22 و صورتجلسه هیأتمدیره مورخ 95/06/19 و تأییدیه شماره 95/602/46007 مورخ 95/09/21 بیمه مرکزی، به مبلغ 2850 میلیارد ریال رسیده است. . همچنین در مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1400/03/03 افزایش سرمایه شرکت به مبلغ 30،657 میلیارد ریال تصویب و در تاریخ 1400/04/28 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید.
بیمه ملت با تأکید بر مشتریمداری همواره میکوشد تا با به کارگیری مدیران باتجربه و کارشناسان متخصص به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر و شایستهتر به بیمهگزاران خود و همچنین سرعت بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی کشور، افزایش بهرهوری و رشد کمی و کیفی صنعت بیمه، گامهای مؤثری بردارد.
این شرکت توانسته در طول دوران فعالیت خود با انعقاد قراردادهای بزرگ در صنایع مختلف، نقش مهمی در پشتیبانی از فعالیتهای تولیدی و اشتغالزا در کشور داشته باشد. خوشبختانه بیمهملت در سال جاری برای نهمین سال متوالی، موفق به کسب بالاترین رتبه توانگری در بین شرکتهای بیمه داخلی بر اساس گزارش رسمی بیمه مرکزی شد که این مهم، گویای توانمندی و حرکت صحیح این مجموعه در جهت مشتریمداری، شفافیت و ارائه هرچه بهتر خدمات به آحاد جامعه است.
بیمه ملت منطبق با راهبرد بیمه مرکزی برای توسعه بیمههای زندگی و با ارائه محصولات متنوع بیمه عمر برای خانوادههای ایرانی، توانسته تعداد زیادی از دانشآموزان، زنان خانهدار و اقشار مختلف را تحت پوشش بیمههای زندگی قرار دهد.
برای پرسیدن هر سوالی تماس بگیرید: 85333-021
موضوع فعاليت شرکت :
1- انجام عمليات بيمهای مستقيم در انواع رشتههاي بيمه زندگي و غير زندگي بر اساس پروانه فعاليت صادره از سوی بيمه مرکزي ج.ا.ا
2- قبول بيمههاي اتکايي از موسسات بیمه داخلی، منطقهاي و بينالمللي به صورت متقابل و در محدوده مورد تأييد بيمه مرکزي ج.ا.ا
3- سرمايهگذاري از محل سرمايه، ذخاير و اندوختههاي فني و قانوني در چارچوب ضوابط مصوب شورایعالی بيمه
مزیتهای رقابتی بیمه ملت
- کسب بالاترین سطح توانگری مالی در بین شرکتهای بیمه در نهمین سال متوالی
- دارای شبکه فروش گسترده (شعب و نمایندگیهای فعال) در سراسر کشور
- بهرهگیری از پیشرفتهترین فناوری اطلاعات برای تسهیل ارتباط با بیمهگزاران از طریق راهاندازی اینترنتبیمه، تلفن بیمه و اپلیکیشن بیمه ملت
- سازمانی یادگیرنده؛ با دانش، تجربه و نیروهای انسانی کارآمد
- اخذ گواهینامه ISO9001:2015 و مجموعه گواهینامههای بینالمللی ایزو در حوزههای مختلف رعایت حقوق مشتریان
- دارای مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی
- پذیرش شرکت در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران
توانگرترین شرکت بیمه و توسعه سهم بازار به 3 درصد در افق سال 1405
ما برآنیم تا با اتکا به کارکنان مجرب و شبکه فروش توانمند و متخصص خود، خدمات با کیفیت و متمایزی را به منظور بهبود امنیت خاطر به بیمه گذاران ارائه نماییم و متعهد به ایفای تعهدات و وظایف قانونی نسبت به جامعه و کلیه ذینفعان هستیم.
- شفافیت
- ایفای تعهدات
- چابکسازی فرآیندهای عملیاتی
- صداقت
- احترام
- سهم بازار 3 درصدی
- سهم 12 درصدی پرتفو از بیمههای زندگی
- سهم یک درصدی فروش از طریق کانالهای آنلاین
- حفظ بالاترین میزان توانگری در میان شرکت های بیمه جنرال
- سود خالص به درآمد ناخالص معادل 10 درصد
- بازدهی سرمایه گذاری 5 درصد بالاتر از نرخ سود بانکی
- ارائه یک محصول و خدمت جدید در طول هر سال
- حفظ ضریب خسارت در کمتر از 5 درصد متوسط صنعت
- استقرار نظام ارزیابی مشتریان
- قرار گیری جز 5 شرکت برتر از نظر سرانه سودآوری
نکته: چشم انداز و اهداف فوق الذکر بدون در نظر گرفتن پروژهی درمان صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته شده است.
حوزه استراتژیک | راهبرد |
فروش | - توسعه فروش بیمه های B2B |
- توسعهی خرده فروشی | |
- افزایش جذب پرتفوهای بیمهای سهامداران | |
- توسعه بیمه های قبولی اتکایی در داخل و خارج از کشور | |
- حفظ و تجمیع کل پرتفوی مشتریان بزرگ | |
- توسعه کمی و کیفی شعب و شبکه فروش | |
- طراحی محصولات و پکیجهای جدید و متنوع بیمهای مطابق با نیاز بازار | |
- ارتقا برند بیمه ملت و توسعهی تبلیغات | |
- توسعه نظام ارتباط با مشتریان | |
راهبرد و سیستم | - استقرار نظام راهبردی و مانیتورینگ |
- توسعه نظام جامع مدیریت ریسک | |
- اصلاح ساختار سازمانی | |
- بازطراحی، تسهیل و تسریع فرآیندهای سازمانی و بیمهگری | |
فناوری | - توسعه زیرساختهای فناوری |
- توسعهی محصولات و خدمات مبتنی بر اینشورتک | |
مالی و سرمایه گذاری | - توسعه و تقویت مدیریت نقدینگی شرکت |
- مولدسازی دارایی های سازمان | |
- توسعه نرم افزارهای مالی و بیمهگری | |
- تامین مالی از محل بیمه های عمر برای پروژههای بزرگ سازمان | |
منابع انسانی | - توانمندسازی پرسنل و شبکه فروش |
- توسعه نظام جذب، نگهداشت و توانمندسازی کارکنان |
اعضاء هیئت مدیره
سرمایه انسانی
در شرکتهای ارائه دهنده خدمات مالی وجود نیروی انسانی متخصص و مجرب از ارکان ضروری بوده و ضامن سودآوری و موفقیت در کسب اهداف اساسی آن شرکت است.
در بازار بیمه نیز شرکتهای بیمه موفقیتهای خود را مرهون مدیران و کارکنان متخصص و مجربشان هستند.
به طور کلی وجود تجربه، تخصص، انگیزه و برنامهَریزی صحیح از جمله عواملی هستند که یک شرکت بیمه را در توسعه فعالیت خود در زمینه جذب پرتفوی، ارزیابی و کنترل ریسک و پرداخت صحیح خسارت کمک میکنند.
وضعیت تعداد و ترکیب نیروی انسانی بیمه ملت به تفکیک سن و تحصیلات :